click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Thursday, April 22, 2010

GAMBAR 10 SUNGAI PALING KOTOR DI DUNIA

Tiba2 pagi ni rasa macam prihatin kat alam sekitar kejap..nak tunjuk pasal sungai..Mandi sungai memang best.!!.cume takut lintah jela..tapi negara2 yang sungai die kotor tahap cipan macam mane pulak? Anok2 deme tak merase mandi sungai lah gamaknye~

1) sungai citarum,Indonesia

14river01-600

2) Sungai Yamuna,India

Yamuna River

3) Sungai Burianga,Bangladesh 

river, Bangladesh

4) Sungai kuning Lanzhou,China
yellow river

5) Sungai Marilou,Philipina
PHILIPPINES-ENVIRONMENT-WATER-POLLUTION-GREENPEACE

6) Sungai Ganges,India

pollution-around-the-world2 []

7)Sungai Songhua,China

ENVIRONMENT CHINA RIVER

8)Sungai Mississippi,USA
mississippi-river-dirty

9) Sungai Sarno, Italy

sarnoriverwaterplantson

10) King River,Australia

Dirt-river-12


p/s:tahniah la Malaysia tak termasuk..or dorang tak sempat nak datang Malaysia ambik gambar.bukan setakat sampah merata2,bayi pun merata2 dalam sungai tu agaknye..kekekkeke

*Marilah menjaga kebersihan sungai! kalau time2 panas buleh jugak mandi manda bersama keluarga untuk mengeratkan silaturrahim.Mandi laut nanti burn (-_-")

12 comments:

.::WaNiE::. said...

wahahah amazing malaysia xtersenarai

morriss said...

uishh.. giler kotor... malaysia ke-11 kot.. hahaa

Matt said...

malaysia boleh!! tp x de dlm senarai pon haha..

Kamil L said...

Ini adalah mengenai sungai yg kotor.. kat malaysia, bukan setakat yg kotor, sungai yg 20 tahun dulu wujud, skrg dah takde dah..huhuhu...

zayani zidane said...

haha..sungai ape yg dah xwujud tu?
(-_-")

Kamil L said...

salah satu contoh, sungai kat kampung abu bakar baginda, kajang, selangor..skrg dah takde dah..huhuhu

syahirul said...

pergh wangi gila sungai mcm ni.. sungai klang agi bersih.. hahaa

zayani zidane said...

xada lagi baik dari ada tapi kotor dan busuk..=)

zulkbo said...

salam..
kat mesia ni
pun byk
cuma
tak
de
dalam
senarai
kali ni

nanad said...

hye :)
sungai kuning tu yg plg xthan..siap ad bubble2 lg..yakker~

GeNgKaPaK said...

saintis mesia ade buat kajian kt sg nil egypt..bakteria berkali gnda dr sg mesia...tp kebanyakn rakyat cni minum direct dr sg nil...tp nape jarang dgr keracunan kt cni?2 namenye bumi barakah...

renung2 kn...slmt beramal..haha

zayani zidane said...

mybe kajian dar sungai nil yang belah india tu kot yg bnyk bakteria..sg nik kan ade 2..biru dan putih..kn2? =)

apesal.com