click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Sunday, November 21, 2010

kadang-kadang~

Harini hari Ahad, tapi jam dah pukul 12..kira hari isnin la.
harini sedih sangat sebab bergaduh dengan buah hati sendiri
susah woo..aku tak pernah bergaduh dengan kawan2 selama ni
sebab kawan2 tak kisah pasal aku, buatpe nak kena gaduh kan

buah hati aku je kisah pasal aku, dia je ambil berat pasal aku
die je faham perasaan aku, die je tau ape yang terbaik untuk aku
sebab tu la kita selalu bergaduh hanya dengan orang yang kita sayang..
sebab kadang2, apa yang kita lakukan tak semuanya betul

dan orang yang paling sayang kita je yang akan tegur ape yang orang disayangi buat silap
dan kadang2 kita tak dapat terima teguran tu dan menyakitkan hati orang yang
menyayangi kita tu menegur salah kita . Biasalah, lumrah manusia..
sape nak mengaku kalau tercirit tengah jalan kan

Kadang2 kita akan bergaduh sebab takde persetujuan yang dicapai
sorang nak macam ni, sorang nak macam tu
tak kira lah buah hati ke, ahli keluarga ke
sebab keinginan setiap manusia berbeza2..biasalah tu

tapi sebenarnye kadang2 kita kena cermin diri
tak semua kita buat betul, bila kita nak lakukan sesuatu kena pikir dulu
kalau betul,orang takkan tegur
kalau salah orang takkan marah

hidup ni bukanlah milik kita
pinjaman je..tu pun tak payah bayar balik
tuhan bagi kita hidup dengan orang kesayangan disekeliling kita untuk saling menghargai
saling menyayangi, mengasihi, memahami dan segala macam imbuhan me-i lagi.
bukan untuk dikeji,dimaki dicaci.
lahirkan ikhlas dalam diri


tanya sama pokok, apa sebab goyang
nanti jawab pokok angin yang goncang?
beruk, manusia pun boleh goncang itu pokok ma..
tepuk dada tanya selera

No comments:

apesal.com