click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Sunday, March 6, 2011

Review Movie : Sanctum

ini movie nye,...bukan yang ini..
ini jangan oke!haha

Mengisahkan tentang kehidupan seorang geologist (frank) yang amik bidang pengkhususan gua.Umur dalam 50an kot..dia dibayar oleh carl, billionair nak buat projek rekreasi la dalam gua..

padehal gua bawah tanah die sangat la besar dan masih belum diterokai..kalau korang tengok mesti macam tak percaya je..macam lubang ke dunia lain je..tapi tu memang betul pun..jadi sebab sinkhole pada batu kapur.

one day setelah lame meneroka kawasan baru dalam air bawah tanah gua tu, dorang dapat jumpe kawasan permukaan air baru...time2 tu lah anak frank tu, Josh yang sangat hensem, kewl dan selalu gaduh ngn ayah die  turun nak melawat ayahnye itu..time2 tu jugak lah ade ribut, air mesti lah naik, da gua tu verticle then dorang ni tenggelam dan terperangkap dalam tu..ade la dalam 6 orang


Yang adventurenye cite ni dorang kena lalui banyak halangan untuk cari jalan keluar lain kat gua ni..Frank cadangkan ikut sungai kerana ia menuju ke laut..tapi punye la jauh..tangki oksigen tak banyak, kat bawah gua tu penuh dengan air saje..tapi memang cantik giler..

sanctum movie poster
kanan is Josh, kiri is Frank

Dan yang tak bestnye sorang-sorang mati kat dalam gua tu..ade yang mati sebab kulit kepala koyak tersangkut kat tali, ade yang paru2 pecah sebab terlanggar batu, muke pecah, dan frank pun mati sebab tertikam dek pinnakel kerana bergaduh dengan carl, carl mati sebab lemas tak cukup oksigen..sape yang tak tahan tengok orang mati dasyat2 boleh pejam mate siap2..(-_-")

Yang hidup hanya Josh yang hensem tu je..sebab instinct die bagus.dalam gua tu baru die rapat dengan ayahnye..akhirnye josh berjaya jumpe jalan keluar ke laut... tu jela citenye..

so, kesimpulannye, kome tak payah la tengok wayang cite ni..dah tau ape mula dan endingnye kan haha
Tapi sape yang bersemangat waja nak jadi geologist g ler tengok, berbaloi sebab korang boleh nampak struktur gua seperti stalagmit, stalagtit, kolam bertingkat, pinnakel bla bla bla..
So aku bagi 4/5 bintang sebab josh tu hensem yeayy

3 comments:

Lagenda said...

arghh!!
aku terbaca abes

aifatrahman said...

hahahaha..paling syok gune gading babi hutan as a lamp tu..haha

zayani Halil said...

aah...aku da agak da last2 mesti ade gune jgk gading babi hutan tu haha

apesal.com