click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Thursday, April 21, 2011

The Social Network boleh tahan best la !

Disebabkan rasa gersang nak tengok movie, lalu aku mengeledah movie2 yang ada dan terjumpa movie yang masih belum di tonton..."The Social Network"...mula2 macam takut bosan,,,,
disebabkan kecintaan menebal terhadap facebook, aku relakan hati untuk tontoninya
tapi bile dah start tengok, perghhh melekat depan laptop..(-_-")


The social network ni cerita dia ringkas je, semua pasal mark zuckerberg, macam mana facebook mula2 terbentuk dan siapa kepala disebalik facebook ni...
eduardo adalah kawan baik kepada mark dan sean parker...takpela..korang tengok la sendiri...haha
Starting movie ni macam bosan la jugak sebab aku punye movie sume stok tade sari kata, memang bertungkuih lumuih memahami ape yang mark cuba sampaikan sebab cara die cakap sangat lajuu tahap vangang.

Tapi bila aku memahami dan mendalami, dan ikut cerita ni ok la...walaupun ade sensored2 sikit...(i'm 22 ok)
ape yang best tentang filem ni ialah watak2 dia..buat mataku terpawan..tapi bila search balik kat google,
watak sebenar jauh kurang hensem dari watak utama...mark zukerberg paling tak bape nak hensem haha
Dan aku suka giler watak eduardo..dan wajah sebenar die pun hensem jugak...

dari kanan eduardo, tengah sean parker dan mark zukerberg...
aku rase yang belakon jadi mark zukerberg lagi patut berlakon jadi sean parker..do u know what i mean
yang tak tahan pelakon dorang pilih untuk kembar harvard tu pelakon cite the reaper..bapak 10x lebih hensem dari yang sebenar (-_-")

Fakta menarik tentang filem ini:

1) pelakon2 die sedap mata memandang (cuci mate la kite)
2) facebook terjadi sebab mark ditinggalkan awek die time kat harvard
3) mark zukerberg sebenarnye tak kaya pun, tapi eduardo slalu tolong mark
4) eduardo seorang yang baik, bijak dalam investment dan hensem =)
5) mark sebenarnye seorang yang jenis tak kisah pasal duit
6) aku tak kenal pun sean parker dan tak tahu ape itu napster

p/s: selamat berfinal exam dan selamat menonton =)

No comments:

apesal.com