click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Monday, May 30, 2011

Preview Pirates Of The Carribean: on stranger tide

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides Poster

sam claflin as philip..si penyelamat duyung..hemsem =)

Pirates of The Carribean yang ke-4 ni tetap best walopun takde kiera dengan orlando...
aku tengok kat ipoh parade dengan halil petang sabtu haritu..rm9 berbanding cite kongsi rm13 setiket demm
malam pegi tengok barca vs. Man U main..kat dataran ipoh..perghh letih sampai hari ni tak hilang lagi (-_-")
Thanks Encik Halil kerana sudi membawa saye berjalan2..sambil mengajar saye memandu =)

Cite POC kali ni mengisahkan tentang seorang awek lame jack sparrow iaitu angelica (Penelope Cruz) yang berhasrat menolong bapa kandungnya yang dah lame terpisah iaitu kapten blackbeard yang mendapat ramalan akan mati di tangan seorang lelaki berkaki satu...angelica menyamar jadi jack sparrow untuk mengumpul anak kapal untuk ke telaga air abadi yang boleh memberi kehidupan abadi..

disebabkan itu, jack sparrow mendapat susah apabila dia diburu oleh kerajaan london yang juga berhasrat mendapatkan air telaga tersebut untuk rajanya...kerajaan sepanyol pun ade join di mana misi mereka untuk memusnakan telaga tersebut kerana menganggapnya sebagai tahyul. Namun begitu, jack Sparrow berjaya melepaskan diri dari kerajaan london yang diketuai oleh kapten barbossa dan ditangkap oleh angelica untuk membantunya dalam misinya itu kerana terdapat khabar angin yang Jack Sparrow pernah ke telaga itu.

Namun begitu, banyak halangan untuk mendapatkan air telaga itu yang memerlukan setitis air mata duyung dan gelas dari kapal ponce de luca. Jack Sparrow berpakat dengan kapten barbossa iaitu kawan lamenye dari blackpearl untuk membunuh kapten blckbeard yang kejam..rupenye yang berkaki satu tu ialah kapten barbossa..akhirnya kapten blackbeard mati di tangan barbossa namun tak sempat minum air dari telaga abadi tersebut kerana jack sparrow bagi air tu kat angelica sebab angelica juga nazak kerana  ingin menyelamatkan bapanya itu...tapi die akhirnye ditinggalkan oleh jack di sebuah pulau kecil dan gibs berjaya mendapatkan kembali balckpearl...

Cerita ni best sebab memang banyak adventure, best untuk lelaki sebab ikan duyung sume belanjo2...best kat orang pempuan sebab ade jgk laki yang hensem..hihihi..yang peliknye, ape jadi kat angelica tu? die da minum air telaga tu means die hidup selamenye la kan...(-_-")..Cite ni jugak kelakar dan menarik!! selamat menonton =)

No comments:

apesal.com