click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Monday, June 27, 2011

aku dan netball

Baru-baru ni pada 18 dan 19 jun 2011, aku telah diajak main netball dengan perkep.(persatuan isteri polis)
tapi aku wakil beliawanis..anak polis..disebabkan benda tu sabtu & ahad, aku pun join la untuk bersukan

yang bestnye ialah kumpulan aku menang, johan..kegersangan aku mendapatkan piala johan akhirnye tercapai..yes!(walaupun peringkat fru je hihik) dapat la periuk sorang satu, tudung, jersi, t-shirt..untung jugak la join game-game masyarakat camni selain dapat hadiah yang banyak, makan sedap-sedap, kenal dengan makcik2 di samping menjaga berat badan yang semakin naik balik nih..(-_-")

nila team aku, aku paling muda..dan bujang..(-_-")

trade mark aku, kalau dah shoot dengan konfiden, aku tak pandang dah bola tu, sure masuk (angkuh giler sebab 1st time jadi shooter) haha..

Aku main posisi GA (goal attack) yang tak pernah aku sandang selame ini. Aku slalu jadi Center je (C) sebab aku lincah dan tak pancit "dorang cakap". hurmm
Tapi tak sangke aku ade bakat menjaringkan goal time game..hahaha..main 30 minit untuk setiap game
memang pancit jugak la walaupun baru 2-3 bulan tak main. Last aku main pun time sem 1 2010/2011 mase sukem. tu pun kalah suku akhir

Pencapaian aku dalam netball boley la tahan..tambah2 kalau team aku tu GA dengan GK die mantap. Time aku form 5 sekulah teknik brash dulu ade la merase jadi wakil daerah sebab team aku johan kinta II bangge la jugak sebab aku kapten naik pentas amik trofi kehkehkeh..Pastu team aku dapat johan negeri then pegi peringkat kebangsaan antara skulah teknik kat melaka..tapi kalah peringkat suku akhir..Aku jugak la paling stress sebab kapten tapi kalah..adoii

Form 4 pun aku main jugak tapi reserve jela g peringkat kebangsaan dengan kakak2 form 5 time tu, aku dengan fizah member aku je form 4, best la jugak, sebab jadi johan kebangsaan antara teknik kat UIA gombak time tu.Time form 4 la bermula career bola jaring aku yang membanggekan sebab time form 3,2,1 dan darjah 4,5,6 aku tak pernah menang peringkat skolah, stakat peringkat kelas je..hahaha

Tapi bagi aku kitorang mungkin menang sebab kitorng ade coach, training gile vavi pagi petang even time skolah dan time tu lagi 2-3 bulan nak spm aku still duk melompat2 main netball..nasib la berbaloi pengorbanan kitorang..Tu pun SPM aku nasib baik tak kantoi..aku tak rase malu nak gitau orang spm aku 4A 5B je sebab aku ade game penting time dekat2 nak spm haha.

Time kat universiti (UKM) aku aktif la jugak netball, main wakil kolej, tapi selalu kalah time suku akhir,begitu jugak time matrik, kalau suku akhir time kakom. walaupun kat U aku dapat kolej sukan, tapi susah bebnor nak cari player netball, tu pun tiap2 taun dari 1st year hingga 3rd year, aku import je budak luar. Kegersangan memperolehi kemenangan pun bermula sejak dari itu..Ade jugak pihak U panggil pemilihan MASUM tapi aku tak dapat p sebab kena g fieldwork time tu aduihh..nasib baik la ade putri umno bahgian gopeng, aku join jugak kadang2 sampai la aku lost kontek dengan diorang skang ni.,

Biarlah kalah ke menang ke, yang penting minat aku main bola jaring takkan hilang walaupun aku dah bercucu nanti kahkahkah..

No comments:

apesal.com