click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Tuesday, August 17, 2010

KATA KATA PUJANGGA

"Sekiranya seorang manusia dipanggil sebagai seorang penyapu sampah, dia harus menyapu sama sepertimana Michelangelo melukis atau Beethoven memainkan muziknya, ataupun Shakespeare menulis puisinya. Dia harus menyapu dengan begitu baik sekali sehingga semua yang terdapat di syurga dan dunia akan berhenti dan berkata disinilah tempat tinggal seorang penyapu sampah yang paling hebat, yang telah melakukan kerjanya dengan baik sekali."


 moral of the story ;  buat kerja biarlah sehabis baik tak kira dalam apa jua kerja pun..=)

3 comments:

Fifi Rahmat said...

baris akhir baru i faham, ape yg u cuba sampai kan. hehehe. petang2 neh bunguk sket.

zayani zidane said...

heheheh

Zinedine Zaiddin said...

Betul la tu. Cuba tgk Shakespeare, Beethoven, Michelangelo, diorang pun buat benda2 yg orang lain boleh buat.

Tapi sebab buat sehabis baik, maka jadi lah diorang feymes sampai ke hari ni..hehe

apesal.com