click sini..sedekah amalan mulia

Followers

Thursday, May 27, 2010

PRINCE OF PERSIA...PERHHHH MEMANG BEST!!!

Finally..ade jugak mase aku nak update blog..sibuk memanjang dengan bukit antarabangsa aku tu...
Korang da tengok Prince of Persia? bukan game tu..
game prince of persia.

ni Prince of PersiA versi movie yang dilakonkan oleh Jake Gyllenhaal yang kiut tu..
movie poster prince of persia..

movie ni berkisarkan tentang seorang putera yang sebenarnya orang biasa di jadikan anak angkat oleh raja persia..budak ni memang sangat lincah dan hebat.hingga suatu hari dorang dikehendaki menyerang kerajaan alumanat..ntah la betol ke aku tulis ni..tapi memang sebuah kerajaan la..kat sini la hero (jake gallenhaal) kenal dengan puteri tumina (gemma atterton-pelakon british)..cun wooo..

nak diringkaskan cite,movie ni lebih kepada pengembaraan seorang putera yang nak menegakkan keadilan dari dituduh membunuh bapa angkatnya dan pengebaraan puteri tumina menyimpan kembali pisau sand of time ke tempat asalnye..

untuk filem ni,aku bagi 10bintang! melampau lak..4.5/5 bintang..sangat menarik, jalan cerita yang best,pelakon yang best dan ade banyak adegan kelakar..
selamat menonton..=)



ni lah dastan...bergaye kan..action movie ni sangat menarik..mendebarkan 




dastaan n putri tamina..

*siyes tak rugi tengok...korang takkan sedar dah 2jam cite tu..

4 comments:

Syafiq Kadiran said...

citer ni mmg best....oh tamina~~

Kambenggurun said...

hahaha..jake sgt hensem! tp aku kasi 3.5 je kot. huhu~ taleh lawan ironman ar.

zayani Halil said...

aku minat lagi cite yang lincah2 dan majik2 camni dari teknologi senjata yang tembak2 ni..haha..tapi 2-2 best!

- Mama June - said...

mmg best giler filem ni.....

apesal.com